Wat is Creatine & actuele TOP 5

Wat is creatine ?

Creatine is een stof dat ervoor zorgt dat je het maximale van je spieren kan bereiken. Dit komt voornamelijk door het vochtgehalte in je spiermassa. Doordat deze spieren optimaal vocht hebben kunnen deze ook beter presteren en behaal je steeds betere prestatie. Het is een stof wat al in je lichaam voorkomt rond 2 gram. Een lichaam kan ongeveer 5 gram hebben. Bij een overschot van de stoffen of een aanvulling die wordt afgestoten zullen deze ook net als de proteïne worden door gegeven door de nieren om deze via de wc weg te sturen.

Wat doet creatine ?

CRE zorgt er eigenlijk voor dat de spieren en zenuwen met elkaar kunnen communiceren, soort whatsapp service bijvoorbeeld. Doordat deze met beide in contact staat kan hij ook makkelijker bepalen als de maximale creatine aanwezig is om door te communiceren met de spieren en zenuwen dat die of die piek mogelijk is. Door deze gunstige communicatie kan die bepalen dat jij het meest uit je spieren kan halen. Het werkt een beetje als adrenaline en dopamine. Je hebt ooit gemeten dat je misschien 5 km kan rennen in 40 minuten. Door adrenaline zal je in dezelfde tijd misschien 6 of 8 km kunnen rennen. Alleen adrenaline kan je niet zelf stimuleren of activeren. Bij CRE is dit wel het geval

Hoeveel creatine heb je nodig ?

Je lichaam heeft meestal rond de 2 gram creatine al aanwezig. Een lichaam kan rond de 5 gram aan alles daarboven wordt gelijk door de orgaan nieren naar buiten gestuurd. Deze 5 gram wat je lichaam aankan wil niet zeggen dat die gelijk wordt opgenomen jouw lichaam moet dagelijks deze hoeveel tegen komen op de loopband zeg maar van je lichaam pas daarna zal die hem accepteren en steeds meer in het lichaam opnemen. Tot een maximum van 5 gram. Dit kost meestal ook 2 weken net als andere supplementen. Je lichaam moet eraan wennen en moet ook worden geüpdatet net als een auto.

Is creatine gevaarlijk

Creatine is eigenlijk net als andere supplement of middel ongevaarlijk indien je er normaal mee omgaat en goed info over in wint. Mocht je een andere tip volgen die je bijvoorbeeld zegt slikken die creatine hoe meer hoe beter of dat je niet oplet. Want meestal bevatten Pre-workout ook CRE. Dan kan je als je niet oplet opeens op een grote dagelijkse aanbevolen hoeveelheid zitten. Bij extreme hoeveel heden kan je nieren schade oplopen omdat deze dan overbelast raakt met het scheiden en keuren van deze stoffen.

TOP 5 Creatine poeder by T54M

4.5/5
4/5
4/5
3.5/5
3.5/5